Klantenservice

Toch niet tevreden over je product? Dat is vervelend. En daar gaan we iets aan doen, beloofd.

De retourvoorwaarden vind je hieronder. Waar het op neerkomt, is dat je rustig over je aankoop mag nadenken. Als je artikel geen goede match is, mag je het altijd naar ons terugsturen binnen de zichttermijn.

Goed om te weten

  • Je hebt 14 dagen bedenktermijn, na ontvangst van je product.
  • De retourkosten binnen Nederland bedragen € 5,95. Overige landen zijn voor eigen rekening klant.
  • Je kunt je produkten ook altijd gratis retourneren of omruilen in onze winkel binnen de wettelijke bedenktermijn.
  • Geld terug? Binnen 2 dagen na ontvangst van je retour(en) wordt het bedrag teruggeboekt via onze betaalpartners Klarna of Paypal.
  • Producten die SwietArts met korting aanbied kunnen niet geretourneerd of omgeruild worden. Het herroepingsrecht is hierop niet van toepassing.

Retourvoorwaarden

Bij al onze artikelen (exclusief aanbiedingen) is er altijd een zichttermijn van minstens 14 dagen. De zichttermijn gaat in op de dag dat jij je bestelling ontvangt.

Genereer zelf een retourlabel waarmee je je retourprodukt(en) naar ons kunt terugsturen. Vergeet niet je pakbon bij te voegen of het ordernummer van de bestelling te vermelden zodat we je snel kunnen helpen.

  1. Meerdere artikelen in 1 bestelling? Dan heb je geluk: het is bij wet vastgelegd dat de termijn pas ingaat als je alles hebt ontvangen. Deze wet geldt per verkopende partij. Dus als je 2 artikelen bestelt met 1 artikel wat niet op voorraad is en later wordt nagezonden, start de zichttermijn van de artikelen op de dag dat je het laatste artikel hebt ontvangen. Ingewikkeld? Het belangrijkste is dat jij altijd de maximale zichttermijn krijgt.
  2. Het artikel zit in de originele verpakking (voor zover mogelijk).
  3. Het artikel heeft géén gebruik sporen (voor zover mogelijk).
  4. Cadeaubonnen / Cadeaukaarten en afgeprijsde aankopen kun je niet retourneren.
  5. Het te retourneren artikel is op juiste wijze verpakt zodat bij transport géén beschadiging of breuk kan ontstaan.
  6. Bij breuk van een produkt wordt slechts 50% van de verkoopprijs vergoed.

Kleine lettertjes

De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product (als de gehele order retour komt), onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.

De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Indien een gedeeltelijke retour onder het franco verzendbedrag van de heenzending komt berekenen wij € 6,95 aan verzendkosten voor de heenzending en verrekenen we deze in het te crediteren totaalbedrag.

Garanties

SwietArts garandeert dat de te leveren zaken voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan kunnen worden gesteld en vrij zijn van welke gebreken ook. Meer informatie m.b.t. bescherming van consumenten kun je terugvinden op de website van de rijksoverheid.